Mäklarinformation

Informationen vänder sig främst till mäklare. Hösten 2023 installerade föreningen laddstationer för elbilar i garagen.

Bostadsrättsföreningen Enstagården är ett boende för aktiva seniorer. Föreningens syfte är ett boende för de som är över 55 år och som vill bo med personer som är i ungefär samma ålder. Att bo i bostadsrätt innebär att vara beredd att åta sig förtroendeuppdrag och att aktivt ta del i föreningens skötsel och verksamheter.

Brf Enstagården har ingen äldreomsorg och har ingen service anpassad till äldre och ska därför inte förväxlas med äldreboende dit man flyttar när man behöver hjälp för att klara av sin vardag.

Brf Enstagården, Gästgivargränd 5 i Täby kommun är ett punkthus med sju våningsplan inklusive entréplan. På varje våningsplan finns fyra lägenheter, som har 2, 3 eller 4 rum med kök och badrum. Lägenheterna har rymliga balkonger eller uteplatser. Balkongerna är inglasade eller kan glasas in. Alla lägenheter är hörnlägenheter med utsikt åt två väderstreck. De har öppna och ljusa planlösningar. Till varje lägenhet hör ett förråd i källaren.

Föreningen disponerar låsbara carports/garage med gallergrindar samtliga har eluttag för motorvärmare, uteplats med eluttag samt parkeringsplatser utan el och gästplatser. Det kan förekomma kö till garageplatser. Hösten 2023 installerade föreningen laddstationer för elbilar  i garagen och vid en uteplats.

Här nedan finns Brf Enstagårdens Förenings-/mäklarinformation.