Om föreningen

Brf Enstagården. Gästgivargränd 5 i Täby kommun

Bostadsrättsföreningen Enstagården ligger i Täby kommun med gångavstånd till Täby Centrum, Stolpaskogens motionsspår samt Rönningesjöns badplatser och promenadstråk, Det är cirka 1,5 mil till Stockholms City.

Fastigheten, Ekorren 3, som byggdes 1997, är ett sjuvåningshus med 28 lägenheter varav en lägenhet utgör klubblokal och gästlägenhet. Klubblokalen används för många gemensamma och uppskattade aktiviteter under året.

Genom överenskommelse med Brf Åkerbyparken har våra medlemmar möjlighet att äta middagar i grannföreningens restaurang. Middagar serveras fr o m hösten 2020 måndag, onsdag och fredag samt en söndag i månaden. En uppskattad möjlighet som också ger trevlig samvaro med grannföreningen. Utöver middagar har föreningarna ett antal trevliga aktiviteter tillsammans.